Med en gedigen och omfattande erfarenhet inom digitala medier och stark AI-kompetens har jag den expertisen som krävs för att hjälpa dig att nå enastående framgång. Nedan finns några av de tjänster jag erbjuder, men tveka inte att kontakta mig om du har specifika behov eller frågor inom något av följande områden.
Jag arbetar både som underkonsult med olika byråer och direkt med slutkunder. I flera fall har jag tagit över arbetet med digitala medier under rekryteringsprocesser för att säkerställa kontinuitet och effektivitet mellan anställningar. Låt mig hjälpa dig att ta din närvaro på nätet till nästa nivå med min expertis inom digitala medier och AI.
Vad, var och hur ska du synas? Vi tittar på allt från val av plattform till målgrupp och målsättning och hjälper dig att ta fram mätbara mål.
Utan en tydlig strategi och målsättning är det svårt att nå framgång på digitala medier. För att nå framgång måste man veta på vilka plattformar man ska satsa och hur man ska satsa när man väl är där.
I strategiarbetet utgår vi från din målsättning och tar fram en plan för var du ska satsa, hur du ska satsa och till vem. Vi tittar på vad du vill uppnå och vem du vill nå samt hur konkurrensbilden ser ut. Utifrån detta tar vi fram en tydlig strategi med mätbara mål och en genomförbar handlingsplan.
Jobbar ni med AI lösningar inom marknadsföring idag? Vet ni att ni både kan spara tid och pengar genom att använda er av rätt verktyg?
Med min AI-expertis kan jag transformera marknadsföringsavdelningar, öka effektiviteten och samtidigt sänka kostnaderna genom intelligent automatisering och dataanalys.
Jag hjälper företag att identifiera specifika områden där de kan implementera AI-lösningar för att effektivisera verksamheten och minska kostnader. Tillsammans genomgår vi nuvarande uppgifter och kartlägger potentiella områden för besparingar genom intelligent automatisering och datadriven analys.
Skapar och driver igenom dina kampanjer eller hjälper dig att nå ut med innehållet på din sida
Om du inte marknadsför dig på sociala medier når du inte ut eftersom den organiska räckvidden är otroligt begränsad. Att marknadsföra sitt innehåll är därför något av det viktigaste du behöver göra för att få resultat. Men det är också otroligt viktigt att man gör rätt, annars riskerar man att kasta pengarna i sjön. Och det är en djungel av olika val och inställningar som är svåra att förstå sig på.
Paid Social är det jag jobbat med mest och jag har riktigt bra koll på vad som fungerar och hur man ska göra för att få resultat. Och med rätt marknadsföring, innehåll och målgruppsanpassning kan du få väldigt goda resultat för ganska små summor.
Hjälper dig att skapa och posta innehåll. Kan även innebära hjälp med att anpassa befintligt innehåll.
Innehållet är en viktig del för hur väl du lyckas i de olika kanalerna. Du har oftast bara ett par sekunder på dig att fånga mottagarens intresse och då gäller det att du gör det på bästa sätt, både genom bild/film och text. Det finns naturligtvis ett par givna regler men på det stora hela kan vad som är rätt innehåll skilja sig en hel del mellan branscher och företag.
Efter att ha analyserat resultat för innehåll och kampanjer i över tio år har jag väldigt bra koll på vad det är som fungerar. Jag hjälper dig både med att skapa innehåll från grunden och att se över innehåll som du skapar.
Det enda sättet du verkligen kan veta att dina satsningar ger resultat och se till att de hela tiden blir bättre och bättre är genom att mäta och analysera dem.
Genom att kontinuerligt mäta och analysera dina resultat ska du kunna se en ständig förbättring. På sociala medier lär man sig ständigt hur man kan bli bättre och hur just din målgrupp svarar på just ditt innehåll och dina satsningar. Dessutom så ändras förutsättningarna med jämna mellanrum och då är det extra viktigt att man håller kontinuerlig koll på sina resultat.
Om du redan jobbar aktivt med dina sociala medier kan det vara bra att börja här för att se vad som fungerar och var man behöver förbättra sina resultat.