Jag heter Sofie Lövgren och har jobbat som frilansande Digital Specialist sedan 2013 med sammanlagt 17 års erfarenhet av marknadsföring.
Innan jag började frilansa var jag Marknadschef under 7 år, först på Honda Sverige och sedan på Svenska John Deere och har även en Kandidatexamen i Marknadsföring och kommunikation.
Min spetskompetens ligger inom sociala medier och jag jobbar både med allt från övergripande strategier, kampanjer, innehåll och Paid Social.
Jag har erfarenhet från många olika branscher med goda resultat, allt från träning och hälsa, detaljhandel till restaurangbranschen. Störst erfarenhet har jag inom kategorierna bil/bilvård, life science och djurräddning.
Under de tio år som jag frilansat som Digital Specialist har jag jobbat med en rad stora som små företag och byråer med allt från strategier till enstaka kampanjer. Jag har även utbildat över 300 företag i hur man kan jobba med Digitala Medier för att nå framgång.